Consulta pública prèvia sobre la modificació del Pla General d’Ordenació a l’àmbit situat entre la carretera de Terrassa i la carretera de Sabadell
Modificació del Pla General d’Ordenació entre la carretera de Terrassa i la carretera de Sabadell
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Processos normatius
L’àmbit de la modificació de planejament correspon al terreny ubicat en el lloc on conflueixen la carretera de Terrassa i la carretera de Sabadell. Entre les dues carreteres hi ha un fort desnivell, de 6 metres d’alçada, que actua com a barrera pels vianants, l’únic recorregut alternatiu que hi ha són les escales municipals que salven aquest desnivell però que no constitueixen un recorregut accessible per persones amb mobilitat reduïda.
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
L’àmbit de la modificació de planejament correspon al terreny ubicat en el lloc on conflueixen la carretera de Terrassa i la carretera de Sabadell.
Entre les dues carreteres hi ha un fort desnivell, de 6 metres d’alçada, que actua com a barrera pels vianants, l’únic recorregut alternatiu que hi ha són les escales municipals que salven aquest desnivell però que no constitueixen un recorregut accessible per persones amb mobilitat reduïda.
A més, el front edificat a la carretera de Terrassa finalitza en un edifici de planta baixa més set plantes pis amb una paret mitgera que té un fort impacte visual. Actualment aquest àmbit, que en bona part és de propietat privada, és un espai inacabat de la ciutat que genera mala imatge i que necessàriament s’ha de transformar, especialment tenint en compte que es troba en un indret rellevant de la ciutat atès que és un punt d’accés al casc urbà.
El Pla General d’Ordenació de Rubí (PGO) publicat al DOGC en data 23 de setembre de 1981 i la revisió del programa d’actuació, modificacions i refosa del PGO publicada al DOGC en data 21 de març de 1988 va establir que una part de la parcel·la de referència fos qualificada de sistema viari (en sòl urbà) i una altra part fos inclosa dins del Sector A. Posteriorment, l’ordenació fou modificada per un acord de la Comissió d’Urbanisme de Barcelona que incorporava un plànol d’ordenació que modificava el límit del sector A, de manera que la parcel·la de referencia va quedar fora del sector A i dins del sòl urbà, qualificada completament de Sistema Viari i per tant, no edificable.
L’ordenació futura d’aquest àmbit podria consistir en destinar una part important de l’àmbit a una zona verda municipal i que una altra part, la part de terreny adjacent a la paret mitgera, fos edificable. D’aquesta manera, la zona verda permetria resoldre el desnivell entre els dos vials amb una rampa adaptada per a vianants i comunicar d’una manera amable la carretera de Sabadell i la carretera de Terrassa i, d’altra banda, la construcció, en el futur, d’un edifici adossat a la paret mitgera evitaria l’impacte visual d’aquesta i dotaria d’un final a l’extrem nord d’aquella illa d’edificacions. Una ordenació de l’àmbit plantejada en aquests termes permetria aconseguir en el futur una imatge ordenada d’aquest lloc de la ciutat, resolent la problemàtica esmentada anteriorment. Per tal de portar a terme aquestes actuacions es proposa la delimitació d'un Polígon d'Actuació Urbanística.
L’Ajuntament es planteja modificar el PG en aquest àmbit per tal d’establir una nova ordenació que permeti superar els problemes esmentats i faci viable el desenvolupament d’aquest àmbit.
Necessitat i oportunitat de la seva aprovació
És necessari establir una nova ordenació per tal de superar els problemes esmentats i fer viable el desenvolupament d’aquest àmbit. La delimitació d’un polígon d’actuació urbanística crearia l’oportunitat d’obtenir el terrenys que siguin qualificats de vial i zona verda de forma obligatòria i gratuïta.
Objectius de la norma
L'objectiu principal de la Modificació Puntual de Pla General és establir una ordenació urbanística que permeti completar la urbanització de l’àmbit entre les dues carreteres i doti d’un final a l’extrem nord d’aquella illa d’edificacions, amb l’obtenció d’una zona verda que millori la comunicació del barri i un edifici que resolgui l’impacte visual que resulta de tenir una mitgera de vuit plantes a la vista.
Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
L'alternativa no regulatòria no resulta factible, ja que és imprescindible la tramitació d'una modificació puntual del Pla General d’Ordenació en aquest àmbit per establir una nova ordenació urbanística.
Compartir: