Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Vés al contingut principal Participa Rubí
Logo oficial de Participa Rubí
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos
  • Processos normatius
  • Precs i preguntes al Ple
  • Ajuda

Consulta pública prèvia sobre la modificació del Pla General d’Ordenació a l’àmbit situat entre la carretera de Terrassa i la carretera de Sabadell

Modificació del Pla General d’Ordenació entre la carretera de Terrassa i la carretera de Sabadell

Fase 2 de 2
Retorn 18-01-2023 - 28-02-2023
Veure les fases
  • El procés
  • Propostes
Ajuda
Ajuda
Ajuda

Un procés participatiu és una seqüència d'activitats participatives (p.e. primer omplir una enquesta, després fer propostes, debatre-les en trobades presencials o virtuals, i finalment prioritzar-les) amb l'objectiu de definir i prendre una decisió sobre un tema específic.

Exemples de processos participatius són: un procés d'elecció dels membres d'un comitè (on primer es presenten unes candidatures, després es debat i finalment es tria una candidatura), pressupostos participatius (on es fan propostes, es valoren econòmicament i es vota amb els diners disponibles), un procés de planificació estratègica, la redacció col·laborativa d'un reglament o norma, el disseny d'un espai urbà o la producció d'un pla de polítiques públiques.

Tanca l'ajuda

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Processos normatius

L’àmbit de la modificació de planejament correspon al terreny ubicat en el lloc on conflueixen la carretera de Terrassa i la carretera de Sabadell. Entre les dues carreteres hi ha un fort desnivell, de 6 metres d’alçada, que actua com a barrera pels vianants, l’únic recorregut alternatiu que hi ha són les escales municipals que salven aquest desnivell però que no constitueixen un recorregut accessible per persones amb mobilitat reduïda.

Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa

L’àmbit de la modificació de planejament correspon al terreny ubicat en el lloc on conflueixen la carretera de Terrassa i la carretera de Sabadell.

Entre les dues carreteres hi ha un fort desnivell, de 6 metres d’alçada, que actua com a barrera pels vianants, l’únic recorregut alternatiu que hi ha són les escales municipals que salven aquest desnivell però que no constitueixen un recorregut accessible per persones amb mobilitat reduïda.

A més, el front edificat a la carretera de Terrassa finalitza en un edifici de planta baixa més set plantes pis amb una paret mitgera que té un fort impacte visual. Actualment aquest àmbit, que en bona part és de propietat privada, és un espai inacabat de la ciutat que genera mala imatge i que necessàriament s’ha de transformar, especialment tenint en compte que es troba en un indret rellevant de la ciutat atès que és un punt d’accés al casc urbà.

El Pla General d’Ordenació de Rubí (PGO) publicat al DOGC en data 23 de setembre de 1981 i la revisió del programa d’actuació, modificacions i refosa del PGO publicada al DOGC en data 21 de març de 1988 va establir que una part de la parcel·la de referència fos qualificada de sistema viari (en sòl urbà) i una altra part fos inclosa dins del Sector A. Posteriorment, l’ordenació fou modificada per un acord de la Comissió d’Urbanisme de Barcelona que incorporava un plànol d’ordenació que modificava el límit del sector A, de manera que la parcel·la de referencia va quedar fora del sector A i dins del sòl urbà, qualificada completament de Sistema Viari i per tant, no edificable.

L’ordenació futura d’aquest àmbit podria consistir en destinar una part important de l’àmbit a una zona verda municipal i que una altra part, la part de terreny adjacent a la paret mitgera, fos edificable. D’aquesta manera, la zona verda permetria resoldre el desnivell entre els dos vials amb una rampa adaptada per a vianants i comunicar d’una manera amable la carretera de Sabadell i la carretera de Terrassa i, d’altra banda, la construcció, en el futur, d’un edifici adossat a la paret mitgera evitaria l’impacte visual d’aquesta i dotaria d’un final a l’extrem nord d’aquella illa d’edificacions. Una ordenació de l’àmbit plantejada en aquests termes permetria aconseguir en el futur una imatge ordenada d’aquest lloc de la ciutat, resolent la problemàtica esmentada anteriorment. Per tal de portar a terme aquestes actuacions es proposa la delimitació d'un Polígon d'Actuació Urbanística.

L’Ajuntament es planteja modificar el PG en aquest àmbit per tal d’establir una nova ordenació que permeti superar els problemes esmentats i faci viable el desenvolupament d’aquest àmbit.

Necessitat i oportunitat de la seva aprovació

És necessari establir una nova ordenació per tal de superar els problemes esmentats i fer viable el desenvolupament d’aquest àmbit. La delimitació d’un polígon d’actuació urbanística crearia l’oportunitat d’obtenir el terrenys que siguin qualificats de vial i zona verda de forma obligatòria i gratuïta.

Objectius de la norma

L'objectiu principal de la Modificació Puntual de Pla General és establir una ordenació urbanística que permeti completar la urbanització de l’àmbit entre les dues carreteres i doti d’un final a l’extrem nord d’aquella illa d’edificacions, amb l’obtenció d’una zona verda que millori la comunicació del barri i un edifici que resolgui l’impacte visual que resulta de tenir una mitgera de vuit plantes a la vista.

Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores

L'alternativa no regulatòria no resulta factible, ja que és imprescindible la tramitació d'una modificació puntual del Pla General d’Ordenació en aquest àmbit per establir una nova ordenació urbanística.

Propostes Veure tots (1)

Reducir impactos y mejorar el entorno
Avatar: Sergio Sergio
-Evitar que el futuro edificio residencial haga pantalla a los bloques de la calle Sabadell,...
  • Creat el
    12/01/2023
  • bullhorn 0
  • Número de comentaris: 0
Veure proposta Reducir impactos y mejorar el entorno
Veure tots (1)
Què es decideix Com millorar l’ordenació urbanística a l’àmbit que correspon al terreny ubicat en el lloc on conflueixen la carretera de Terrassa i la carretera de Sabadell, per mitjà de la modificació puntual del PGO, aportant idees sobre quins són els problemes de l’ordenació vigent i proposant possibles millores
Qui participa Tota la ciutadania
Com es decideix Aprovació pel Ple Municipal
Àrea d'organització Àrea de Planificació Urbana. Servei de Planejament urbà
Grup promotor Ajuntament de Rubí
Data d'inici 27 de Desembre de 2022
Data de finalització 28 de Febrer de 2023
Referència: RUBI-PART-2022-12-76

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.rubi.cat/processes/modificaciocarrers-2/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.rubi.cat/processes/modificaciocarrers-2/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Participa Rubí
  • Informació sobre el web Participa Rubí
  • Accesibilitat
  • Què és un procés participatiu?
  • Condicions d'ús del web Participa.Rubí.cat
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • Participa Rubí a Twitter Twitter
  • Participa Rubí a Facebook Facebook
  • Participa Rubí a Instagram Instagram
  • Participa Rubí a YouTube YouTube
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?