Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Vés al contingut principal Participa Rubí
Logo oficial de Participa Rubí
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Registra't Entra
  • Inici
  • Processos
  • Processos normatius
  • Precs i preguntes al Ple
  • Ajuda

Consulta pública prèvia de la tramitació d’una nova Ordenança Reguladora de l’Administració Electrònica

Nova Ordenança Reguladora de l'Administració Electrònica

Fase 2 de 2
Retorn 05-05-2022 - 31-05-2022
Veure les fases
  • El procés
  • Propostes
Ajuda
Ajuda
Ajuda

Un procés participatiu és una seqüència d'activitats participatives (p.e. primer omplir una enquesta, després fer propostes, debatre-les en trobades presencials o virtuals, i finalment prioritzar-les) amb l'objectiu de definir i prendre una decisió sobre un tema específic.

Exemples de processos participatius són: un procés d'elecció dels membres d'un comitè (on primer es presenten unes candidatures, després es debat i finalment es tria una candidatura), pressupostos participatius (on es fan propostes, es valoren econòmicament i es vota amb els diners disponibles), un procés de planificació estratègica, la redacció col·laborativa d'un reglament o norma, el disseny d'un espai urbà o la producció d'un pla de polítiques públiques.

Tanca l'ajuda

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Processos normatius

Existeix ja una  Ordenança reguladora de l'Administració Electrònica i la Transparència, publicada en el Butlletí Oficial de la Província en data 26 de febrer de 2016 i en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya en data 7 de març de 2016. L'entrada en vigor de la Llei 39/2015 suposa un nou impuls per a la implantació de l'Administració Electrònica, ja que estableix i regula expressament la tramitació electrònica del procediment administratiu.En conseqüència d’això i per la pròpia evolució tecnològica i administrativa, l'Ajuntament de Rubí, té la intenció d'aprovar una nova Ordenança Reguladora de l'Administració Electrònica.

La present Ordenança té per objecte regular les condicions i els efectes jurídics de la utilització de les tecnologies de la informació en l'activitat administrativa, en les relacions entre les Administracions Públiques, així com en les relacions de la ciutadania amb la finalitat de garantir els seus drets i, especialment, la regulació de les condicions i els efectes jurídics de l'ús dels mitjans electrònics en la tramitació dels procediments administratius.Aquesta Ordenança regula la utilització dels mitjans electrònics, en l'àmbit de l'Administració municipal de Rubí, per a fer possible la consecució dels principis d’eficiència administrativa, proximitat i servei a la ciutadania i a les empreses.


  Justificació de la iniciativa. Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa normativa.

Aquesta ordenança es dicta en desenvolupament de les previsions de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, davant la necessitat de regular els següents punts:

  •  Establir els drets i els deures que han de regir les relacions per mitjans electrònics dels ciutadans amb l'Administració municipal.
  •  Fixar els principis generals per a l'impuls i el desenvolupament de l'Administració electrònica en l'àmbit de l'Administració municipal.
  • Regular les condicions i els efectes jurídics de l'ús dels mitjans electrònics en la tramitació dels procediments administratius.
  • Les característiques i el funcionament del Registre Electrònic de documents.
  • La tramitació dels procediments administratius per mitjans electrònics. 
  • Les maneres d'acreditació de la voluntat dels interessats en tals procediments i els mitjans de notificació i comunicació telemàtica.
 Necessitat i oportunitat de la seva aprovació

 En l'apartat anterior, s'han assenyalat les causes que originen la necessitat de tramitar aquesta creació d'una Ordenança Reguladora de l'Administració Electrònica, informació que es complementa amb el desenvolupat en l'apartat següent, quant als objectius que es pretenen aconseguir amb aquesta modificació.

Objectius de la norma

Aquesta ordenança té com a fi principal fer efectiu el dret dels ciutadans a relacionar-se amb l'Administració per mitjans electrònics que estableix l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i aconseguir una major eficàcia en el funcionament de l'Administració.

Juntament amb l'anterior, aquesta ordenança es dirigeix també a fer efectius els principis de transparència, proximitat i servei a la ciutadania i a les empreses que es deriven del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, de la Llei 39/2015, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim jurídic del Sector Públic.

Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores

L'Ajuntament de Rubí podria optar per:

  1.  No regular la matèria de manera específica i atenir-se al compliment de la legislació estatal que l'afecta, vegeu Llei 39 i 40/2015 del Procediment Administratiu i Règim Jurídic i Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació publica i bon govern fonamentalment. Aquesta opció comporta derogar l'actual Ordenança d'Administració Electrònica i Transparència.
  2. Modificar l'actual Ordenança d'Administració Electrònica i Transparència amb les actualitzacions que imposen les normes estatals que l'afecten aprovades amb posterioritat a la vigent Ordenança.
  3. Redactar i aprovar una nova ordenança que s'adapti a la legislació estatal en vigor amb la suficient flexibilitat.

Es considera aquesta tercera opció com la més adequada i convenient.

Propostes Veure tots (1)

Personas con discapacidad
Avatar: María Ángeles Suárez bravo María Ángeles Suárez bravo
Tener en cuenta los derechos y necesidades de las personas con discapacidad para que puedan...
  • Creat el
    14/04/2022
  • bullhorn 1
  • Número de comentaris: 0
Veure proposta Personas con discapacidad
Veure tots (1)
Què es decideix Redacció d’una nova Ordenança Reguladora de l’Administració Electrònica.
Qui participa Consulta pública prèvia adreçada a tota la ciutadania
Com es decideix Aprovació de normativa reglamentària per tramitació al Ple Municipal
Àrea d'organització Àrea de Serveis Centrals - Servei d’Informàtica i Administració electrònica
Grup promotor Ajuntament de Rubí
Data d'inici 08 de Abril de 2022
Data de finalització 31 de Maig de 2022
Referència: RUBI-PART-2022-04-64

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.rubi.cat/processes/administracio-electronica/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.rubi.cat/processes/administracio-electronica/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Estadístiques

1

Participants

7

Seguidores

1

Propostes

1

Adhesions

Mètriques

Mostra totes les mètriques
Participa Rubí
  • Informació sobre el web Participa Rubí
  • Accesibilitat
  • Què és un procés participatiu?
  • Condicions d'ús del web Participa.Rubí.cat
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • Participa Rubí a Twitter Twitter
  • Participa Rubí a Facebook Facebook
  • Participa Rubí a Instagram Instagram
  • Participa Rubí a YouTube YouTube
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure.
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

Registra't

Has oblidat la teva contrasenya?