Consulta pública prèvia Reglament de règim d'ús dels Horts Urbans de titularitat municipal
#ConsultaHortsUrbans Espai d'interlocució entre la ciutadania i l'Administració per portar les seves opinions, necessitats, propostes i expectatives per tal de disposar d’uns valors compartits amb l’objecte de millorar el servei públic de gestió dels horts municipals
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Processos normatius
L’Ajuntament de Rubí habilita aquesta plataforma de consulta prèvia per tal de crear un espai d'interlocució entre la ciutadania i l'Administració perquè els ciutadans i ciutadanes puguin aportar les seves opinions, necessitats, propostes i expectatives per tal de disposar d’uns valors compartits per a totes les persones amb l’objecte de millorar el servei públic de gestió dels horts municipals.
De conformitat amb allò previst en l'article 133.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb l'objectiu de millorar la participació de la ciutadania en el procediment d'elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte, es duu a terme aquesta consulta pública per tal de recaptar l'opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma i sobre:
a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
b) La necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació.
c) Els objectius de la norma.
d) Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.
Descripció del Reglament i objectiu:
Aquest reglament té per objecte regular els drets i obligacions a complir per les persones usuàries dels equipaments d’horts municipals, regular el règim jurídic de les autoritzacions d’ús privatiu del domini públic atorgades per l’Ajuntament de Rubí sobre horts de titularitat municipal al terme de Rubí, i el règim de licitació i adjudicació de les mateixes.
Objectius del procés participatiu (Consulta pública)
L’Ajuntament de Rubí habilita aquesta plataforma de consulta prèvia per tal de crear un espai d'interlocució entre la ciutadania i l'Administració perquè els ciutadans i ciutadanes puguin aportar les seves opinions, necessitats, propostes i expectatives per tal de disposar d’uns valors compartits per a totes les persones amb l’objecte de millorar el servei públic de gestió dels horts municipals.
Un altre objectiu a assolir és el fomentar la participació de la ciutadania creant espais de debat i reflexió en l’àmbit de l’horticultura i el consum responsable, intercanviant informació i experiències i com a canal per fer arribar inquietuds, necessitats i suggeriments dels ciutadans envers l’horticultura.
L’Ajuntament de Rubí habilita aquest espai de consulta prèvia a l’elaboració del Reglament de règim d’ús dels horts urbans de titularitat municipal, d’acord amb el que estableix l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques i, amb aquesta finalitat es pretén recavar, durant el termini establert, l’opinió de la ciutadania i de les organitzacions afectades per la norma, envers els següents aspectes:
1. Problemes que es pretenen solucionar amb el reglament de règim d’ús dels horts urbans de titularitat municipal
- Agilitzar el procés d’atorgament d’autoritzacions d’ús.
- Regular normes d’ús i funcionament dels horts municipals.
- Regular el règim sancionador
2. Necessitat i oportunitat del reglament
- Els valors ètics que han d'inspirar els serveis públics en el municipi i és valuós compartir amb la ciutadania les eines amb les quals es gestionaran.
- Els drets i deures dels usuaris queden millor garantits amb un Reglament que amb altres instruments administratius.
- La significació que té disposar d'uns valors compartits per a totes les persones involucrades en els serveis públics que se’n derivi a una millora d’aquest servei públic. En aquest sentit, el reglament preveu la constitució d’un Consell de l’Hort amb els objectius següents:
a) Assessorar i donar elements per avaluar el funcionament dels horts municipals i possibles millores a introduir, proposant, si escau, instruccions de funcionament amb l’objectiu de millorar la gestió i convivència per una posterior elevació als òrgans competents.
b) Elaborar propostes d’activitats d’educació ambiental vinculades a l’hort i avaluar-les.
c) Afavorir el coneixement mutu i la coordinació entre l’Ajuntament, entitats i ciutadans usuaris dels horts.
d) Promoure la responsabilització dels usuaris envers l’ús dels horts municipals.
3. Objectius del reglament
- Aconseguir que els criteris d’adjudicació de les parcel·les dels horts sigui transparent i especialment àgil.
- Definir el règim d’autorització i protocol de derivació dels usuaris derivats de Serveis Socials.
- Definir clarament els usos permesos i no permesos dels autoritzats per unificar criteris i garantir una gestió eficaç de la comunitat d’usuaris així com el règim sancionador derivat.
- Definir la composició i funcions del Consell/s del/s hort/s
4. Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
És possible regular els drets i deures de les persones autoritzades mitjançant les bases del concurs que es faci a l’efecte, però caldria una regulació específica per els usuaris d’activitats o visitants per no trobar-se dins l’àmbit del concurs.
Una de les avantatges de disposar d’un reglament on reguli el procés d’adjudicació de les autoritzacions és la possibilitat d’agilitzar-lo i per tant facilitar a la ciutadania l’obtenció de parcel·les d’horts municipals.
Compartir: